Styrkede kredsløb med spinning

Spinning er ikke blot en god form for konditionstræning. Spinningtræning forbrænder også en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. Da det er naturlige bevægelser, der arbejdes med, så er risikoen for skader minimal, da du ikke udsætter kroppen for hårde slag og stød.Intervaltræning er sjov træning Det er ikke kun instruktøren, der sammensætter træningen. Der tages i høj grad hensyn til elevernes niveau, og der er ofte flere træningsniveauer at vælge imellem. Den træningsform, der tit bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Det går ud på at man skiftevis kører for fuld kraft, og i andre perioder, tager man det lidt mere stille og roligt.Først og fremmest er eksperterne enige om, at dette er den mest effektive træningsform, der findes. Uanset om målet er et vægttab eller en konditionsforbedring. Spinningtimen ville være meget forudsigelig, hvis ikke du kørte i forskellige tempi og bare sad og “kørte i den samme rille” hele tiden.

Spin de overflødige kilo væk.

Af ganske enkle årsager, er spinning blevet et hit:  Spinning er heller ikke så hårdt ved leddene, så det er også en god træningsform, for dig, der måske har dårlige led. Med spinning kan du også starte ud i dit eget tempo, og langsomt bygge op, mod en super form.Spinning er en rigtig god træningsform for lår og baller. Men ikke nok med det, du styrker også din ryg og din mave, når du spinner. En bonus er at du hverken belaster dine knæ eller hofter specielt meget.

Dette indlæg blev udgivet i Sundhed. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *