Bliv sundere med spinningtræning

Spinning er ikke blot en god form for konditionstræning. Træningen hjælper samtidig til at forbrænde en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. I spinning arbejder du med kroppens naturlige bevægelser. Derfor er risiciene for at få skader minimale. Du udsætter nemlig ikke kroppen for stød eller hårde slag.Intervaltræning er sjov træning Det er ikke kun instruktøren, der sammensætter træningen. Der tages i høj grad hensyn til elevernes niveau, og der er ofte flere træningsniveauer at vælge imellem. Den træningsform, der bliver brugt mest i spinning, er intervaltræning, hvor du skifter mellem perioder for fuld damp og perioder, hvor tempoet er lidt mere behersket. Først og fremmest er eksperterne enige om, at dette er den mest effektive træningsform, der findes. Uanset om målet er et vægttab eller en konditionsforbedring. Spinningtimen ville være meget forudsigelig, hvis ikke du kørte i forskellige tempi og bare sad og “kørte i den samme rille” hele tiden.

Smid de overflødige kilo ved hjælp af spinning.

Spinning er blevet et hit af ganske simple årsager:  Ved spinning kan du starte på det niveau, du føler du er på. Start langsomt ud, hvis du ikke føler du har det store overskud og intensivér langsomt.Spinning er desuden ikke så hårdt for leddene, så det er også en perfekt træningsform, for dig, der har svage/dårlige led.Spinning er desuden en rigtig god træningsform for baller og lår, men også ryggen og maven trænes. Samtidig belaster du hverken knæ eller hofter ret meget.

Læs mere på Kokkengreb om køkkengreb

Dette indlæg blev udgivet i Sundhed. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *