Træn dig i form med spinning

Spinning er ikke blot en god form for konditionstræning. Træningen er også et rigtig godt redskab til at forbrænde en masse kalorier. Spinning er hård træning, med power og energi, og det giver målbare resultater. Da det er naturlige bevægelser, der arbejdes med, så er risikoen for skader minimal, da du ikke udsætter kroppen for hårde slag og stød.Intervaltræning modvirker kedsomhed Det er ikke kun instruktøren, der sammensætter træningen. Der tages i høj grad hensyn til elevernes niveau, og der er ofte flere træningsniveauer at vælge imellem. Typen af træning, der oftest bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Her skifter man mellem forskellige perioder af intensivitet. Nogle gange går det vildt for sig, andre gange er tempoet mere behersket.Eksperter er generelt enige om, at dette er den mest effektive træningsform, der findes. Uagtet om målet er en forbedring af konditionen eller om det er tab af overflødige kilo. Spinningtimen ville være meget forudsigelig, hvis ikke du kørte i forskellige tempi og bare sad og “kørte i den samme rille” hele tiden.

Spinning er en sikker vej til vægttab

Spinning er kommet på mode på grund af ganske enkle årsager: Nogle af fordelene ved spinning er blandt andet en bedre kondition, større optagelse af ilt og derfor et bedre stofskifte. Derudover får du en højere syretærkse. Som følge af ovenstående, kan du hurtigt opnå et vægttab. Spinning er heller ikke så hårdt ved leddene, så det er også en god træningsform, for dig, der måske har dårlige led. Med spinning kan du også starte ud i dit eget tempo, og langsomt bygge op, mod en super form.Med spinning træner du ikke kun baller og lår, men også din “core”, altså ryggen og maven trænes. Det godet er, at du slet ikke belaster dine knæ eller hofter.

Dette indlæg blev udgivet i Motion. Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Træn dig i form med spinning

  1. Morten j skriver:

    Spinning er ikke coretræning, det er noget vrøvl at påstå det. Jeg er dog enig i, at det styrker både konditionen og forskellige muskelgrupper, bl.a. quadriceps, men ikke decideret ens core.

    Mvh.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *