Større muskler med spinning

Bodybiking er ikke kun fremragende konditræning. Spinningtræning forbrænder også en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. Samtidig er risikoen for skader minimal, da træningen ikke udsætter kroppen for skadelige stød og slag, og det er naturlige bevægelser, der arbejdes med.Træning i intervaller forebygger kedsomheden Træningens sammensætning afhænger blandt andet af instruktøren og elevernes niveau – der er altid flere niveauer at vælge imellem. Den træningsform, der tit bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Det går ud på at man skiftevis kører for fuld kraft, og i andre perioder, tager man det lidt mere stille og roligt.Eksperter er generelt enige om, at dette er den mest effektive træningsform, der findes. Uagtet om målet er en forbedring af konditionen eller om det er tab af overflødige kilo. For det andet ville spinningtimen være meget forudsigelig og kedelig, hvis ikke der skete noget hele tiden og du blot sad og kørte i det samme tempo.

Spin fedtet væk

Spinning er kommet på mode på grund af ganske enkle årsager: Nogle af fordelene ved spinning er blandt andet en bedre kondition, større optagelse af ilt og derfor et bedre stofskifte. Derudover får du en højere syretærkse. Som følge af ovenstående, kan du hurtigt opnå et vægttab. Spinning er heller ikke så hårdt ved leddene, så det er også en god træningsform, for dig, der måske har dårlige led. Med spinning kan du også starte ud i dit eget tempo, og langsomt bygge op, mod en super form.Spinning er desuden en rigtig god træningsform for baller og lår, men også ryggen og maven trænes. Samtidig belaster du hverken knæ eller hofter ret meget.

Dette indlæg blev udgivet i Motion. Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Større muskler med spinning

  1. Niels skriver:

    Godt indlæg.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *