Spin dig til større muskler

Spinning er ikke bare effektiv konditionstræning.  Træningen er også et rigtig godt redskab til at forbrænde en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. Samtidig er risikoen for skader minimal, da træningen ikke udsætter kroppen for skadelige stød og slag, og det er naturlige bevægelser, der arbejdes med.Intervaltræning modvirker kedsomhed Sammensætningen af træningen afhænger ikke kun af instruktøren, men også “elevernes” niveau. Derfor er der ofte flere niveauer at vælge imellem. Den træningsform, der tit bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Det går ud på at man skiftevis kører for fuld kraft, og i andre perioder, tager man det lidt mere stille og roligt.For det første er det den mest effektive træningsform, der findes, uanset om du vil tabe dig eller forbedre din kondi. For det andet ville spinningtimen være meget forudsigelig og kedelig, hvis ikke der skete noget hele tiden og du blot sad og kørte i det samme tempo.

Smid de overflødige kilo ved hjælp af spinning.

Af ganske enkle årsager, er spinning blevet et hit: Det giver resultater i form af bedre kondition, større iltoptagelse og dermed bedre stofskifte, højere syregrænse (anaerob tærskel) og som følge af disse effekter et betydeligt vægttab. Spinning er heller ikke så hårdt ved leddene, så det er også en god træningsform, for dig, der måske har dårlige led. Med spinning kan du også starte ud i dit eget tempo, og langsomt bygge op, mod en super form.Med spinning træner du ikke kun baller og lår, men også din “core”, altså ryggen og maven trænes. Det godet er, at du slet ikke belaster dine knæ eller hofter.

Dette indlæg blev udgivet i Motion. Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Spin dig til større muskler

  1. Morten J skriver:

    Jeg troede kun spinning hjalp på quadriceps musklerne, men jeg har taget fejl. Super artikel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *