Konditræning for begyndere

Spinning er ikke bare effektiv konditionstræning.  Træningen hjælper samtidig til at forbrænde en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. I spinning arbejder du med kroppens naturlige bevægelser. Derfor er risiciene for at få skader minimale. Du udsætter nemlig ikke kroppen for stød eller hårde slag.Træning i intervaller forebygger kedsomheden Træningens sammensætning afhænger blandt andet af instruktøren og elevernes niveau – der er altid flere niveauer at vælge imellem. Den træningsform, der tit bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Det går ud på at man skiftevis kører for fuld kraft, og i andre perioder, tager man det lidt mere stille og roligt. Eksperter er generelt enige om, at dette er den mest effektive træningsform, der findes. Uagtet om målet er en forbedring af konditionen eller om det er tab af overflødige kilo. Spinningtimen ville være meget forudsigelig, hvis ikke du kørte i forskellige tempi og bare sad og “kørte i den samme rille” hele tiden.

Spinning er en god vej til at smide de ekstra kilo.

Af ganske enkle årsager, er spinning blevet et hit: Det giver resultater i form af bedre kondition, større iltoptagelse og dermed bedre stofskifte, højere syregrænse (anaerob tærskel) og som følge af disse effekter et betydeligt vægttab. Ved spinning kan du starte på det niveau, du føler du er på. Start langsomt ud, hvis du ikke føler du har det store overskud og intensivér langsomt.Spinning er desuden ikke så hårdt for leddene, så det er også en perfekt træningsform, for dig, der har svage/dårlige led.Med spinning træner du ikke kun baller og lår, men også din “core”, altså ryggen og maven trænes. Samtidig belaster du hverken knæ eller hofter ret meget.

Dette indlæg blev udgivet i Motion. Bogmærk permalinket.

2 Kommentarer til Konditræning for begyndere

  1. Bent P. skriver:

    Interessant indlæg. Jeg synes du har nogle gode pointer, men er ikke enig i alt du skriver. Spinning er en fed motionsform, da man, som du rigtig nok er inde på, også træner sin core, virkelig meget. Dejligt med mavetræning, samtidig med at man forbrænder sit fedt. Ren win-win.

  2. Niels skriver:

    Godt indlæg, tak

Skriv et svar til Bent P. Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *