Bodybiking og spinning

Bodybiking er ikke kun fremragende konditræning. Træningen hjælper samtidig til at forbrænde en masse kalorier. Spinning er en træningsform, med power og energi, hvilket hurtigt giver målbare resultater. Da det er naturlige bevægelser, der arbejdes med, så er risikoen for skader minimal, da du ikke udsætter kroppen for hårde slag og stød.Træning i intervaller forebygger kedsomheden Træningens sammensætning afhænger blandt andet af instruktøren og elevernes niveau – der er altid flere niveauer at vælge imellem. Den træningsform, der tit bliver brugt i spinning, er intervaltræning. Det går ud på at man skiftevis kører for fuld kraft, og i andre perioder, tager man det lidt mere stille og roligt.For det første er det den mest effektive træningsform, der findes, uanset om du vil tabe dig eller forbedre din kondi. Spinningtimen ville være meget forudsigelig, hvis ikke du kørte i forskellige tempi og bare sad og “kørte i den samme rille” hele tiden.

Spin de overflødige kilo væk.

Spinning er kommet på mode på grund af ganske enkle årsager: Nogle af fordelene ved spinning er blandt andet en bedre kondition, større optagelse af ilt og derfor et bedre stofskifte. Derudover får du en højere syretærkse. Som følge af ovenstående, kan du hurtigt opnå et vægttab. En fordel ved spinning er også, at det ikke er så hårdt ved leddene, og det er også nemmere at sætte sit eget tempo, hvis man ikke lige har det store overskud i starten.Spinning er desuden en rigtig god træningsform for baller og lår, men også ryggen og maven trænes. Samtidig belaster du hverken knæ eller hofter ret meget.

Dette indlæg blev udgivet i Motion. Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Bodybiking og spinning

  1. Fernando Reilley skriver:

    Bodybiking er vel det samme som spinning. Udmærket motionsform :)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *