Proteinkuren og hvordan du kommer igang

Hvis dit mål er et varigt fedttab, så er protein kuren en god måde. Proteinen har, sammenlignet med fedt og kulhydrater, to rigtig gode egenskaber, som du kan få gavn af, hvis dit mål er et varigt fedttab. Hvis vi har 3 anderledes måltider, et proteinrigt, et kulhydratrigt og et fedtrigt, så bliver du mere mæt af at spise det proteinrige, selvom alle måltider er lige store og består af 100 kcal. Når du bliver godt mæt, så mister en lysten til at spise for meget, og du nedsætter helt per automatik sin kalorieindtagelse.

Protein forøger fedtforbrændingen!

Protein hjælper på din forbrænding. Hvis du f.eks. indtager et måltid med 100 kcal protein, så stiger din forbrænding, med helt op til 30 kalorier. Det samme tal er for fedt mellem 1-2 kcal og for kulhydrat 5-10 kcal.  Protein mætter simpelthen bare bedre. Det øger også forbrændingen, hvilket er medvirkende til, at du hurtigst muligt får smidt de overflødige kilo.Kød er en rigtig simpelt kilde til protein. En anden let kilde er mælkeprodukter  Kalken/kalciumet i mejeriprodukterne du indtager, binder noget af fedtet fra din mad i dine tarme. Det bindes sammen til en uopløselig klump, som fordøjelsesenzymerne ikke kan angribe, og derfor ikke kan nedbryde.   Ovenstående processer hjælper alle sammen til at så få kalorier som muligt ender som fedt på din krop. Derfor er Proteinkuren så effektiv.

Hvordan følger du en protein kur?

Spis løs af kød, specielt det fedtfattige af slagsen, som f.eks. fisk og skaldyr, fjerkræ og magert kalve- og oksekød.Men også gerne lammekød og anden slags kød. Noget af det vigtigste er dog, at det skal være magert, så du begrænser dit fedtindtag. Mejeriprodukter skal du også spise løs af. De har flere fordele, blandt andet er de proteinrige og så indeholder de jo kalk, der hjælper på, at fedt ikke sætter sig.Magre mejeriprodukter er blandt andet minimælk, kærnemælk, skummetmælk. Derudover fedtfattige youghurter og surmælksprodukter. Magert ost er også en enkel kilde. Nogle typer grøntsager er også proteinrige, blandt andet bønner, linser og kikærter, som kan puttes i enhver madret.

Køb billigt valle protein pulver her. Det er et rigtig godt supplement til ovennævnte kur.

Dette indlæg blev udgivet i Kost. Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Proteinkuren og hvordan du kommer igang

  1. SMS skriver:

    Denne kur er virkelig awesome. Hvis du vil være stor og packe en masse muskelmasse, så følg ovenstående.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *